Forum LARP Organized Crime Strona Główna LARP Organized Crime
forum dla graczy LARPa OC
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wady postaci

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum LARP Organized Crime Strona Główna -> Zrzędzenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 2:25, 08 Gru 2006    Temat postu: Wady postaci

Wady, ułomności, flawy - jak je zwał, tak je zwał. Faktem jest, że występują w wielu systemach; równie prawdziwe jest, że dla wielu graczy stanowią kopalnię "darmowych" punktów rozwoju/doświadczenia, lecz dla innych - narzędzie do budowania ciekawej postaci.

Poruszam ich temat, ponieważ mechanika nie uwzględnia tego typu mechanizmów, a szkoda - ponieważ kto jak kto, ale mafiozi z czasów prohibicji mieli wiele cech negatywnych, które często odbijały się na ich życiu... lub śmierci (nietrudno wyobrazić sobie mafioza, który zginął zastrzelony w łóżku swojej kochanki, gdyż mimo toczącej się wojny musiał sobie trochę poużywać życia).

Przedstawiam dwie propozycje mechanizmu Wad, które mogłyby znaleźć się w mechanice LARPa:

1) Wybranie Wady powoduje otrzymanie 1 dodatkowego punktu postaci. Można wybrać tylko jedną Wadę. osoby, które stworzyły już postacie mogą wybrać Wadę po fakcie, otrzymują dodatkowy PP.

Wady tworzone są wedle schematu: muszą obowiązywać cały czas, bądź w istotny sposób wpływać na możliwości postaci.
Najczęstszym błędem przy projektowanu mechaniki jest tworzenie Wad działających w rzadkich sytuacjach, co powoduje, że uzyskany PP jest niemal za darmo (np. Wada, która owocuje -1 kością przy Rabunku jest bezsensowna, gdyż tej akcji z łatwością można nie wykonywać przez całego LARPa).

Przykłady (liczę na to, że wymyślicie więcej Smile):

Hulaka
Zawsze żyłeś wyjątkowo wystawnie i swój status wiązałeś z pieniędzmi. Twój koszt utrzymania w każdym tygodniu jest dwa razy większy (gracz musi zapłacić $40, boss $100). W każdej turze, w której nie zapłacisz wymaganego kosztu utrzymania, tracisz prestiż społeczny.

Zbyt pewny siebie
Wiesz, jaki jesteś twardy. Wiesz też, że mało kto waży się Ciebie tknąć. Przy określaniu, czy udała się zasadzka na Ciebie, Twoje Oczka traktowane są jak o 1 mniejsze (min. 1).

Rozrzutny
Wydajesz o wiele za dużo na rzeczy, na które nie powinieneś. Prowadząc lokal, tracisz 1 kostkę dochodów, a wszystkie koszta dokonywanego przez Ciebie kupna, budowy i werbunku są większe o 10%.

Podejrzany
Policja zdecydowanie zbyt często w okół Ciebie węszy i jest skłonna oskarżyć Cię o coś, czego nie zrobiłeś. Masz większą szansę otrzymać Brud za strzelaniny, w których uczestniczyłeś (choćbyś był stroną atakowaną).

Dobrze znany
Wszyscy na mieście Cię kojarzą. Masz większą szansę zostać zauważonym podczas wykonywania Rozpoznania czy zidentyfikowanym jako uczestnik strzelaniny.

Nieprzygotowany
Rzadko zabierasz ze sobą konkretną giwerę, chyba, że idziesz na akcję. Zwykle wystarcza Ci mały rewolwer albo nawet nóż. Biorąc udział w walce, której nie planowałeś (stałeś się ofiarą Zasadzki, Napadu, itp) ST trafienia przeciwnika rośnie o 1.



2) Gracz tworząc postać ma prawo wybrać jedną Wadę. Gracz otrzymuje 1 PD za każde dwie tury, w których aktywował Wadę (nie muszą następować po sobie).

Przykład: John Smith posiada Wadę "Zbyt pewny siebie". Postanawia, że nie będzie się poruszał po mieście z Ochroniarzami. Deklaruje to w tygodniu 1 i 2 i wykonuje wszystkie akcje bez towarzyszących mu ochroniarzy. Po 2 tygodniu John Smith otrzymuje 1 dodatkowy PD.

BHulaka
Zawsze żyłeś wyjątkowo wystawnie i swój status wiązałeś z pieniędzmi. By aktywować tą Wadę, musisz wydać dwa razy tyle swojego utrzymania, co zwykle (gracz musi zapłacić $40, boss $100). Za pieniądze wydane w ten spsoób nie otrzymujesz prestiżu społecznego (za nadwyżkę już tak).

Zbyt pewny siebie
Wiesz, jaki jesteś twardy. Wiesz też, że mało kto waży się Ciebie tknąć. By aktywować tą Wadę, w danej turze nie mogą towarzyszyć Ci Ochroniarze (inne pionki wchodzą w grę).

Krótki lont
Łatwo cię wkurzyć i zasłużyć sobie na wyrok. Często zdaża Ci się celowo szukać zaczepki, by mieć pretekst do wykończenia kogoś. By aktywować tą Wadę, musisz w danej turze wziąć udział w przynajmniej jednej Zasadzce.

Podrywacz/Uwodzicielka
Ciągle uganiasz się za przedstawicielami przeciwnej płci. Nie raz już Ci się zdażało, że kilka nocy pod rząd lądowałeś/aś w łóżku u nieznajomego, często zapominając o własnym bezpieczeństwie. W turze, w której aktywujesz tą Wadę, zorganizowanie Zasadzki na Ciebie jest o 1 łatwiejsze.

Leń
Lubisz, gdy inni wykonują za Ciebie ciężką pracę. By aktywować tą Wadę, nie możesz wykonać w danej turze akcji, która byłaby Prowadzeniem Lokalu, Zasadzką, Transportem, Rozpoznaniem, Rabunkiem albo Włamem.

Nieprzygotowany
Rzadko zabierasz ze sobą konkretną giwerę, chyba, że idziesz na akcję. Zwykle wystarcza Ci nóż, bądź mały, damski rewolwer. By aktywować tą Wadę deklarujesz, że w danym tygodniu chodzisz po mieście nieprzygotowany do walki. W takim wypadku, jeśli weźmiesz udział w walce, której nie planowałeś (stałeś się ofiarą Zasadzki, Napadu, itp) ST trafienia przeciwnika rośnie o 1.



Oczywiście każda Wada wymagałaby dopracowania i zbalansowania, ale w tej kwestii liczę na waszą pomoc - każde konstruktywne uwagi są mile widziane.

Mam nadzieję, że nikt z was nie sprzeciwstawi się Wadom "bo tak", a przedstawi konkretną argumentację, dlaczego w naszej grze są one niepotrzebne.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
James Willcott
Mademan



Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: USA

PostWysłany: Pią 2:30, 08 Gru 2006    Temat postu:

Powyższe pisałem ja, wylogowało mnie w trakcie pisania.

Powtórzę jeszcze, że mój podstawowy argument za Wadami jest następujący: posiadanie jakiejś skazy po prostu pasuje do postaci gangsterów, w które się wcielamy. Natomiast niektóre z powyższych Wad aż proszą się, by były wykorzystane przez konkretny typ postaci (np. Nieprzygotowany jest dobre dla 'bezbronnych' kobiet bądź postaci, które są luźne związanie z Organizacjami i zwykły nie nosić broni).

W dodatku, wyszukiwanie Wad wśród członków konkurencyjnych Organizacji może stanowić wyzwanie samo w sobie ("Chcemy dać nauczkę żydkom? Sprawdźmy, czy ktoś z nich nie ma w zwyczaju chodzić bez broni").


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Finnegan O'Malley
Mademan



Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ireland/Little Dublin

PostWysłany: Pią 3:13, 08 Gru 2006    Temat postu:

Naprawdę ciekawa opcja, do tego rzetelnie przygotowany materiał. Dobra robota - kimkolwiek jesteś, gościu Wink (Szacunek, panie Ebersfeld Mr. Green )
Nie wiem jeszcze, ktora z opcji mechaniki wprowadzenia wad jest lepsza, trzeba by sie nad tym jeszcze zastanowić.
Natomiast wydaje mi się, że dostrzegam już na wstępie kilka wad pośrod tych kilku wad ( Wink ).

Cytat:
Rozrzutny
Wydajesz o wiele za dużo na rzeczy, na które nie powinieneś. Prowadząc lokal, tracisz 1 kostkę dochodów, a wszystkie koszta dokonywanego przez Ciebie kupna, budowy i werbunku są większe o 10%.

- Jeśli tę wadę wybierze prosty tłuk - cyngiel który robi włamy, rozboje, zasadzki, ochrony, transporty itd. nie ma ona praktycznie żadnego ujemnego wpływu. On nie musi podejmować akcji budowy, kupna itd.

Cytat:
Podejrzany
Policja zdecydowanie zbyt często w okół Ciebie węszy i jest skłonna oskarżyć Cię o coś, czego nie zrobiłeś. Masz większą szansę otrzymać Brud za strzelaniny, w których uczestniczyłeś (choćbyś był stroną atakowaną).

Nie wiadomo dokładnie jak przyznawane i jak groźne sa Punkty Brudu, więc nie wiadomo czy wycena tego jako wady jest zbalansowana. Przydałoby się dookreślenie co znaczy "większa szansa".

Cytat:
Dobrze znany
Wszyscy na mieście Cię kojarzą. Masz większą szansę zostać zauważonym podczas wykonywania Rozpoznania czy zidentyfikowanym jako uczestnik strzelaniny.


trochę za łatwe punkty dla postaci biznesmanów i ogólnie dla niebojowych bohaterów + argumenty jak przy Rozrzutnym

Cytat:
Nieprzygotowany
Rzadko zabierasz ze sobą konkretną giwerę, chyba, że idziesz na akcję. Zwykle wystarcza Ci mały rewolwer albo nawet nóż. Biorąc udział w walce, której nie planowałeś (stałeś się ofiarą Zasadzki, Napadu, itp) ST trafienia przeciwnika rośnie o 1.


Jak wyżej. (duża część niebojowych postaci ma założenie, że jak ktoś ich dorwie samych, to i tak przerypane. Bez ochrony sa i tak trupami).

Cytat:
Podrywacz/Uwodzicielka
Ciągle uganiasz się za przedstawicielami przeciwnej płci. Nie raz już Ci się zdażało, że kilka nocy pod rząd lądowałeś/aś w łóżku u nieznajomego, często zapominając o własnym bezpieczeństwie. W turze, w której aktywujesz tą Wadę, zorganizowanie Zasadzki na Ciebie jest o 1 łatwiejsze.


Pomysł naprawdę bardzo klimatyczny ale znowu: jesli jest to ktoś, kto i tak z założenia chodzi z ochroną (szczególnie innym, czujnym graczem), to wada mało bolesna.

W porównaniu z tymi wadami, taki np. Hulaka to bardzo mocny drawback bo utrzymanie kazdy płacic musi.

Należy się zastanowić, czy wada ma być rzeczywiście poważnym minusem dla postaci, obecnym w wiekszości sytuacji w grze i nagrodzonym powiedzmy 1PP (decydować sie wtedy będą na to rzeczywiście osoby ktore bardzo potrzebują tego punktu), czy też drobnymi utrudnieniami, które są obecne jedynie czasami lub/i pasują do postaci (wtedy brac je będzie większa ilość graczy) - sprawi to że postaci będą barwniejsze i doda im to smaczku. W tym drugim jednak przypadku zwiększy to efektywnie pulę PP o 1, bo raczej wiekszość się zdecyduje (nie twierdzę, że to źle Smile ).

Wracając do metody: obawiam się, że wiekszość graczy wolałaby nr1 bo to zawsze pewny PP a przy tej śmiertelności można niedożyć ciułanych PD z metody 2. Można też pomyśleć o połączeniu: 1PP na starcie + expy za aktywację. zapewni to, że wada nie zostanie zapomniana i gracz bedzie ją aktywował i pamiętał o niej.

Co do ujawnienia wady to jak przypuszczam przez Rozpoznanie albo... zupełny hardcore: wada to na tyle wyraźna cecha, że aby dostać za nią PP/PD musi zostać wspomniana w opisie postaci. Zmobilizowałoby to ludzi do wysmażenia wyżej wspomnianych opisów (sam nie jestem tu bez winy, na szczęście niewielu może rzucić we mnie kamieniem... Razz ) i jednocześnie uczyniłoby ją naprawdę uciążliwą.

Podsumowując: Bardzo ciekawy pomysł, jestem za. Wady do przedyskutowania i zbalansowania.

Pozdrawiam Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Martin
Mademan



Dołączył: 23 Lis 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Sycylia

PostWysłany: Pią 7:28, 08 Gru 2006    Temat postu:

tez popieram, przy czym bardzej podoba mi sie druga opcja - exp za odgrywanie wady... oczywiscie to uczyni je jeszcze qtrakcyjniejszymi , alo za to nie zgina jak na wampixie i nie beda obiektem takiego power-play

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nancy Cahill
Mademan



Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ireland

PostWysłany: Pią 9:40, 08 Gru 2006    Temat postu:

Pomysł dobry, ale każdą z tych wad ( zarówno w jednym jak i drugim przypadku) da się skontrować jakąs umiejętnością lub np posiadaniem ochraniarza, dlatego nie wiem czy nie byłyby po prostu źródłem dodatkowych PP, co już zreszta wypunktował Finnegan.
Ale sam w sobie pomysł dość ciekawy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
James Willcott
Mademan



Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: USA

PostWysłany: Pią 11:07, 08 Gru 2006    Temat postu:

Dziękuję za dobre przyjęcie pomysłu. Wady wymyślałem na szybko jako przykłady tego, co można wprowadzić. Sam wolałbym mechanizm nr 2) ze względu na to, że pozwala on niejako na "odgrywanie" Wad.

Cytat:
- Jeśli tę wadę wybierze prosty tłuk - cyngiel który robi włamy, rozboje, zasadzki, ochrony, transporty itd. nie ma ona praktycznie żadnego ujemnego wpływu.

Właściwie to alkohol kupowany w Transportach też powinnien kosztować o 10% więcej, moje przeoczenie.

Wychodziłem z założenia, że cyngle w czasie pokoju mają większe szanse na to, że będą mieć wolne akcje, za które rodzina każe im wykonywać akcje nie wymagające specjalnych umiejętności (Werbunek, Kupno, Przekwalifikowanie, itd).

Cytat:

Nie wiadomo dokładnie jak przyznawane i jak groźne sa Punkty Brudu, więc nie wiadomo czy wycena tego jako wady jest zbalansowana. Przydałoby się dookreślenie co znaczy "większa szansa".

Niestety. Tu musiałby się wypowiedzieć MG. Podejrzewam, że rzuca się określoną pulą kości na jakiś ST (chyba 3 + 1 za każdy punkt Kryształowej Opinii) i ilość sukcesów przekłada się na punkty brudu. Możnaby więc do tej puli dodać dodatkowe kości (2?) za tą Wadę.

Cytat:
Dobrze znany
Trochę za łatwe punkty dla postaci biznesmanów i ogólnie dla niebojowych bohaterów + argumenty jak przy Rozrzutnym

Z tą różnicą, że postać niebojowa może wziąć udział w strzelaninie przypadkiem (ktoś zastawi na nią zasadzkę) ale to ją rozpozna policja i to ona będzie musiałą się tłumaczyć.

Cytat:
Nieprzygotowany
Jak wyżej. (duża część niebojowych postaci ma założenie, że jak ktoś ich dorwie samych, to i tak przerypane. Bez ochrony sa i tak trupami).

Prawda, można wychodzić z takiego założenia. Właściwie to Nieprzygotowany stanowiłby sensowną wadę dla tych, którzy mają większą Łapę ale wychodzą z założenia, że potrzebują jej tylko na akcjach.
(wymyślając tą Wadę miałem przed oczyma tekst o morderstwe Dutcha Schultza, który w momencie przeprowadzenia nań zamachu miał tylko nóż sprężynowy)

Cytat:

Pomysł naprawdę bardzo klimatyczny ale znowu: jesli jest to ktoś, kto i tak z założenia chodzi z ochroną (szczególnie innym, czujnym graczem), to wada mało bolesna.

Wychodząc z założenia, że Łeb jest niezbędny do zaplanowania zasadzki tak, żeby się powiodła, daje to spory bonus postaciom siłowym przy zastawianiu zasadzek na tą osobę.

Poza tym aby gracz mógł ochraniać inną postać w trakcie wszystkich akcji, musi wykonać 3 akcje ochraniania (przynajmniej tak było nam to tłumaczone) - nie wiem, czy to się opłaca.

Cytat:
W porównaniu z tymi wadami, taki np. Hulaka to bardzo mocny drawback bo utrzymanie kazdy płacic musi.

Aczkolwiek przy pewnym poziomie zarobków te dodatkowe $20 czy $50 staje się całkiem małą kwotą Smile

Cytat:
Należy się zastanowić, czy wada ma być rzeczywiście poważnym minusem dla postaci, obecnym w wiekszości sytuacji w grze i nagrodzonym powiedzmy 1PP (decydować sie wtedy będą na to rzeczywiście osoby ktore bardzo potrzebują tego punktu)

Można też ew. zrobić jakieś stopniowanie na Wady za 1PP (dla większości) i za 2PP (dla desperatów Smile).

Cytat:
czy też drobnymi utrudnieniami, które są obecne jedynie czasami lub/i pasują do postaci (wtedy brac je będzie większa ilość graczy) - sprawi to że postaci będą barwniejsze i doda im to smaczku.

Jeśli chcemy osiagnąć taki efekt, to proponuję Wady jak w 2) - aktywowane. W pewien sposób skłaniają gracy do "odgrywania" postaci Smile

Cytat:
Można też pomyśleć o połączeniu: 1PP na starcie + expy za aktywację. zapewni to, że wada nie zostanie zapomniana i gracz bedzie ją aktywował i pamiętał o niej.

Ale wtedy wada bedzie musiałą być o wiele mocniejsza, bo to konkretny bonus.

Cytat:
Co do ujawnienia wady to jak przypuszczam przez Rozpoznanie albo... zupełny hardcore: wada to na tyle wyraźna cecha, że aby dostać za nią PP/PD musi zostać wspomniana w opisie postaci. Zmobilizowałoby to ludzi do wysmażenia wyżej wspomnianych opisów (sam nie jestem tu bez winy, na szczęście niewielu może rzucić we mnie kamieniem... Razz ) i jednocześnie uczyniłoby ją naprawdę uciążliwą.

Osobiście myślałem po prostu o dedukcji na podstawie plotek i informacji z rozpoznania ("jeśli pan John Smith przez 3 tygodnie chodził bez ochroniarzy, to pewnie czuje się zbyt pewnie na ulicach...")

Cytat:
Podsumowując: Bardzo ciekawy pomysł, jestem za. Wady do przedyskutowania i zbalansowania.

Liczę na was Smile W końcu nie ma sensu forsować Wad, jeśli większość uzna je za niezbalansowane.

Cytat:
tez popieram, przy czym bardzej podoba mi sie druga opcja - exp za odgrywanie wady... oczywiscie to uczyni je jeszcze qtrakcyjniejszymi , alo za to nie zgina jak na wampixie i nie beda obiektem takiego power-play

Podobne motywacje kierowały mną. A sam pomysł pochodzi paradoksalnie z nowego WoDu Smile

Aa, jest jeszcze propozycja 3) (najbliższa do tego mechanizmu z nWoD):

- Jak 2), ale inna jest formuła przyznawania PD: Osoba otrzymuje 1PD za każdą sytuację, w której aktywowana Wada w jakiś sposób jej zagroziła bądź przyniosła szkodę (np. jeśli na "Zbyt pewnego siebie" dokonano Zasadzki, otrzymuje 1 PD).

Cytat:
Pomysł dobry, ale każdą z tych wad ( zarówno w jednym jak i drugim przypadku) da się skontrować jakąs umiejętnością lub np posiadaniem ochraniarza, dlatego nie wiem czy nie byłyby po prostu źródłem dodatkowych PP, co już zreszta wypunktował Finnegan.
Ale sam w sobie pomysł dość ciekawy.

Większość wad da się w jakiś sposób załatać, ale nawet po takim łataniu postać dalej jest w jakiś sposób wrażliwa. Przykładem niech będzie Podejrzany - można to połączyć z Kryształową Opinią, ale a) wymaga to zainwestowania w KO, oraz b) Statystycznie zawsze będzie owocowało wiekszą ilością Brudu, nawet przy KO na 3.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bothari
Administrator



Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:57, 08 Gru 2006    Temat postu:

Pomysl ciekawy, przemyslimy, opracujemy. Choc przyznam, ze wyniki ankiet mnie osobiscie troche do pracy zniechecaja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Finnegan O'Malley
Mademan



Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ireland/Little Dublin

PostWysłany: Pią 13:00, 08 Gru 2006    Temat postu:

Bothari napisał:

Cytat:
Choc przyznam, ze wyniki ankiet mnie osobiscie troche do pracy zniechecaja.


Nie poddawaj sie, Bothari! My, szarzy gracze jestesmy z tobą... Razz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chichi`ko Dadiani
Mademan



Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Sakhartvelo - Tyflis

PostWysłany: Pią 13:03, 08 Gru 2006    Temat postu:

Wspieramy Cię...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bothari
Administrator



Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 13:05, 08 Gru 2006    Temat postu:

Dzieki. Postaram sie w sobote dac jakas propozycje. Njabardziej podoba mi sie wersja dodatkowych PDkow, bo nie bedzie to sie odbijalo na juz istniejacych postaciach. Bedzie mozna wziasc te wady od teraz i nikt nie bedzie pokrzywdzony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Finnegan O'Malley
Mademan



Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ireland/Little Dublin

PostWysłany: Pią 13:09, 08 Gru 2006    Temat postu:

Z dodatkowymi PD kami jest tylko mały problem, że przy takiej smiertelności, jaką pokazały ostatnie tygodnie, mała szansa, że nacieszysz sie wiecej niż jednym... Razz
Korzystając z atmosfery zbliżających sie świąt, chciałbym poruszyć kwestię wysokiej śmiertelności wśród postaci.

Ale to rozmowa na zupełnie inny topik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aharon
Mademan



Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 13:15, 08 Gru 2006    Temat postu:

[Off-character, bo jestem kiepsko z czasem dzisiaj Sad ]

Jeśli mechanizm wad nie byłby z samego założenia zawetowany (ankietka) to jesteśmy w stanie jako munchkini mechaniczni podjąć się przygotowania konspektu mechanicznego dla proponowanych wad, takiego, żeby nie było możliwości, że ktoś sobie nabije punkty postaci za darmo i przedstawienia go MG.
Tylko że to jest trochę roboty i szkoda mi poświęcać na coś parę godzin czasu tylko po to, żeby potem nie zostało wprowadzone do gry bo ktoś powie 'a nie podoba mi się'.

Bo mechanizm zaproponowany przez Gerarda ma sporo wad wymagających dopracowania.

Osobiście wydaje mi się, że najlepszym wariantem jest przedstawienie wady postaci przy opisie, tak żeby była wyraźna. Jaki sens mieć fajną wadę, skoro 90% ludzi na LARPie nie zauważy, że ją mamy i tego nie wykorzysta? Smile

P.S. Nawet osoby, które przygotowały opisy postaci i je wysłały, nie doczekały się ich upublicznienia Wink

Finnegan O'Malley napisał:
Korzystając z atmosfery zbliżających sie świąt, chciałbym poruszyć kwestię wysokiej śmiertelności wśród postaci.


Załóż temat w Zrzędzeniu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bothari
Administrator



Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 13:32, 08 Gru 2006    Temat postu:

Aharon - jezeli mzoesz to przygotuj taka propozycje. Ja pewnie cos w tym delikatnie pozmieniam (jak nie znasz calej mechaniki, to wiadomo, ze niektore rzeczy moga byc nie tak jak trzeba). Myslalem, ze bede mogl nad tym posiedziec, ale okazuje sie, ze przeliczenie bede musial zrobic w wiekszosc saam Sad wiec nie bede mial juz czasu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
David
Mademan



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 14:08, 08 Gru 2006    Temat postu:

Najpierw przydałaby się ankieta. Bo głupio nad czymkolwiek myśleć skoro i tak zostanie zawetowane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum LARP Organized Crime Strona Główna -> Zrzędzenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin